Čím máte staršie auto, tým je väčšia šanca, že doň budete musieť neplánovane investovať peniaze kvôli oprave rôznych problémov, ktoré prichádzajú s vekom auta. Toto sú niektoré z tých najčastejších.
Prevodovka
Medzi najkazovejšie súčasti áut patrí prevodovka. Aj keď niektorí ľudia by sa dokázali hádať o tom, či sú kazovejšie automatické, alebo manuálne prevodovky, záleží skôr na tom, aké staré auto a teda aj prevodovku máte.
Spojka
S prevodovkou úzko súvisí aj spojka, ktorá tiež patrí medzi najkazovejšie súčasti áut. Dokonca sa často stáva, že sa spojka pokazí spolu s prevodovkou. Aj keď si však pridružené problémy odmyslíme, pri poruche spojky sa zväčša mení celá spojková sada obsahujúca zotrvačník, prítlačný tanier a lamelu.
Hrdza
Veľkým strašiakom automobilov je hrdza. Bez ohľadu na to, čo tvrdia niektorí „odborníci“, hrdzavenie karosérie a najmä dielov na podvozku, napríklad výfukového potrubia, sa týka všetkých značiek áut.
Turbo
Opomenúť nesmieme ani turbo. To k moderným motorom už dávno patrí, ale aj napriek tomu o tejto súčiastke koluje stále veľa mýtov, čo sa týka jej kazovosti. Iste, v starších autách z dôb, kedy by ste turbo našli pod kapotou len výnimočne, išlo naozaj o pomerne nespoľahlivú súčiastku. Pri modernejších autách to však je už podstatne lepšie.
Elektronika
Na záver ešte spomenieme jednu vec, ktorá sa hovorí o moderných autách: tie sú podľa niektorých ľudí „automaticky“ poruchové z dôvodu, že sú plné elektroniky. Realita však vôbec nie je taká katastrofická, ale treba uznať, že svoju logiku takéto tvrdenia majú. Čím viac funkcií totiž auto má, tým viac vecí sa teoreticky môže pokaziť.
Zdroj obrázka:
Autor: Szasz-Fabian Jozsef / Stock.adobe.com