Minerály zohrávajú dôležitú úlohu v našom tele

252

Minerály sú súčasťou každej živej bunky tela a spolupracujú pri budovaní a regulácii množstva telesných funkcií. Sú to v podstate zapaľovacie sviečky, ktoré udržujú naše telo v chode. Dobre vyvážená strava bohatá na čerstvé, organické ovocie a zeleninu, esenciálne mastné kyseliny z potravín, ako sú mastné ryby a avokádo, vysokokvalitné bielkoviny a dostatok čistej vody vám zaistí udržanie zdravého tela a optimálneho zdravia pokožky, ale existuje mnoho faktorov, ktoré môžu vyvrátiť rovnováhu minerálov v našom tele.

Ak sa vrtíte a prehadzujete v posteli, ako by ste boli posadnutí démonmi,  pravdepodobne to spôsobuje nedostatok horčíka a ak vaše nechtové lôžka zdobia biele bodky, môžete mať nedostatok zinku. Väčšina minerálov je k dispozícii vo forme doplnkov, ale  vždy je najlepšie zamerať sa najskôr na zlepšenie stravy ako sa spoliehať len na doplnky.  Poďme sa pozrieť na 3 dôležité vitamíny a minerály, bez ktorých sa naše telo nezaobíde.

Zinok

Zinok je jedným z najdôležitejších liečivých minerálov pre zdravie pokožky a je obzvlášť dôležitý pre ľudí trpiacich akné. Zinok kontroluje tvorbu mazu v pokožke a pomáha kontrolovať niektoré hormóny, ktoré môžu spôsobovať akné. Tiež má antioxidačné vlastnosti a pôsobí ako ochrana pred predčasným starnutím pokožky a svalov. Zinok tiež pomáha urýchliť hojenie kože po poranení a je veľmi prospešný pre všetky časti imunitného systému.

Horčík

Horčík je štvrtým najrozšírenejším minerálom v tele, pred ním sú vápnik, draslík a sodík. Je potrebný pre množstvo telesných procesov zahŕňajúcich náš mozog, nervy, srdce, imunitný systém či svaly. Mnohé štúdie tiež zistili, že doplnky horčíka znižujú krvný tlak. Zistilo sa, že vyššie hladiny horčíka v tele znižujú riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení a strava s vysokým obsahom tohto minerálu je spojená s nižším rizikom ischemickej choroby srdca, ktorá je spôsobená zníženým zásobovaním srdca krvou.  Pozitívne účinky horčíka na srdce sú ešte väčšie, keď je jeho konzumácia doplnená stravou z ovocia, zeleniny a nízkotučných mliečnych výrobkov.

Omega 3 mastné kyseliny

Omega 3 mastné kyseliny sú neoddeliteľnou súčasťou bunkových membrán v celom tele a ovplyvňujú funkciu bunkových receptorov v týchto membránach. Poskytujú východiskový bod pre tvorbu hormónov, ktoré regulujú zrážanlivosť krvi, kontrakciu a relaxáciu stien tepien a zápaly. Tiež sa viažu na receptory v bunkách, ktoré regulujú genetické funkcie. Pravdepodobne kvôli týmto účinkom sa ukázalo, že omega-3 tuky pomáhajú predchádzať srdcovým chorobám a mŕtvici, môžu pomôcť kontrolovať lupus, ekzém a reumatoidnú artritídu a môžu brániť vzniku rakovine a iných chorôb.