Kľúčovým centrom internetového obchodu nie je to čo vidíme na obrazovke, ale práve neviditeľné súčiastky za obrazovkou. Veľa mechanizmov je plne automatizovaných, ale niektoré z nich vykonávajú aj konkrétni pracovníci. Kontrolujú nastavovanie jednotlivých mechanizmov a ich fungovanie, rovnako ako realizujú služby zákazníckej podpory. Čo sa deje v zákulisí internetového obchodu?
Automatizované služby urýchľujú proces nákupu
Medzi klasické automatizované služby patrí proces zvaný fulfillment. Prakticky ide o všetko od objednávky až po doručenie ku konkrétnemu adresátovi. V tomto prípade sa veľmi často využívajú automatizované správy na oslovenie klienta a rovnako aj na spracovanie objednávky sa využíva automatizovaný mechanizmus.
Spracovanie konkrétnej objednávky realizujú klasickí pracovníci pracujúci v sklade a doručenie prebieha prostredníctvom vybranej prepravnej spoločnosti. Stav objednávky však tiež kontroluje systém a produkuje automatizované odpovede pre zákazníka. Automatizované procesy šetria čas a rovnako aj peniaze pre internetové obchody, ktoré vďaka tomu môžu venovať viac času iným dôležitým aspektom komfortu nákupu.
Aj samotná webová doména internetového obchodu pracuje na automatizovanom systéme. Odosiela automatizované odpovede a ponúka tak možnosť objednať si produkt nonstop. To je aj jedna zo základných výhod online nakupovania – môžete ho realizovať kedykoľvek a kdekoľvek.
Ľudský faktor ako hĺbková kontrola nákupného mechanizmu
SEO agentúra je v online biznise nenahraditeľnou súčasťou. Predovšetkým v oblastiach, ktoré si vyžadujú použitie vedomého úmyslu a rozhodnutie na základe viacerých kritérií, či napríklad pri personalizovanej komunikácii je ľudská sila ešte stále nesmierne podstatná. Internetové obchody si vedia nastaviť automatizované odpovede, vedia si nastaviť vzory pre písanie mailov, no stále potrebujú ľudí, ktorí budú komunikovať s klientmi a riešiť problémy.
Práve preto môžeme povedať, že internetový biznis má množstvo podstatných súčastí za obrazovkou, kde sa nachádzajú priamo ľudia venujúci sa jednotlivým aspektom fungovania webstránky. Od vývojárov, cez grafikov až po zamestnancov, či kreatívnych tvorcov, všetci sa podieľajú na dnešnom ponímaní online biznisu a formujú rovnako reklamu, ako aj samotný obchod.
Éra influencer marketingu a sociálnych sietí ešte viac poukazuje na ľudskú vynaliezavosť, pretože ich prostredníctvom je možné sa dostať omnoho bližšie k spotrebiteľom. Vďaka ľudskému faktoru tak môžeme vidieť lepšie prepojenie automatizovaných procesov s personalizáciou čo vytvára ideálne internetové podmienky pre efektívne podnikanie. To čo sa skrýva za obrazovkou môžeme chápať ako zložitý stroj, ktorý nám umožňuje len prostredníctvom pár kliknutí nakupovať produkty, služby, či získavať informácie.